torsdag 20 november 2014

Roliga översättningar

Hann åka till gymmet på morgonen idag och träna. Vilken skillnad! Hade glömt hur skönt det är att träna utan att behöva vänta på vikterna. Utan att behöva simma i den fuktiga luften haha

Så nu vill jag känna såhär i fortsättningen:

Körde ben, och av någon anledning väljer jag alltid ben när jag är som svagast och blir yr av ingenting. Eller så blir jag alltid yr av ben? Lågt blodtryck kanske är en bidragande orsak. Huvudsaken är att jag inte svimmat än hehe

Annars hägrar tentan bortanför alla grupparbeten och en hel del engelska texter ska plöjas igenom. Skulle underlätta om google translate samarbetade!


Men ett gott skratt är ju inte fel det heller! Fick en till; dovetail = laxstjärt. Ingen aning om det är felstavad engelska eller om dovetail kan ha fler betydelser. Men ett är i alla fall säkert; laxstjärtar är inte mitt område!

1 kommentar: