tisdag 18 november 2014

Det där med kritik

Undrar om en negativ nyhet har större effekt än en positiv?

Eller är det individuellt hur man tar det?
Personligen ältar och funderar jag tio gånger mer över en negativ kritik än vad jag ägnar en positiv sådan. Negativ kritik tror jag dessutom ofta på medan positiv kritik säkert bara är för att folk vill visa sig snälla. Eller?

Som det här med ekologiskt. Har ni hört?
Fyra forskare sa häromdagen att ekologiskt ska va sämre än att bespruta odlingarna med gift. Hur det nu kan vara det?
Och så kom svaret idag, att så är det inte alls. Ekologiskt ÄR bra.

Det är inte ekologiska skördar som skulle orsaka svält, utan fattigdom.
Teoretiskt skulle maten räcka till alla.

Du kan läsa mer bl a här


1 kommentar:

  1. Så sant. Men jag försöker verkligen ta till mig den goda kritiken och boosta mig själv i den.

    SvaraRadera