söndag 2 november 2014

Nästan som att skrapa på TRISS

Plötsligt händer det. Jag ser slutet på renoveringsprojektet BIG tajm.
Inom snar framtid kommer kakelsättaren och sen kanske, kanske man kan få sig ett julbad!

Alltså, ett råd - börja aldrig renovera! Eller kör åtminstone lite i taget. Att ta en sommarstuga och helrenovera, bygga stort garage och lyfta på en våning... det har såklart varit alldeles för mycket. Egentligen. Men nu har man sin golvvärme, ett stooort kök och slipper skrapa rutor på bilen. Och så badrum snart! Det som inte dödar härdar, antar jag. Så visst, vill du gå stärkt ur striden, så börja renovera! Men det kommer innebära att man helst vill bränna upp skiten ibland. Och risken finns ju att man ger upp. Ett är i alla fall säkert; jag ska ALDRIG mer dränera!

Nu ska jag ladda för en veckas praktik och det ska bli så kul att få komma ut och se exempel på hur en arbetsterapeut kan jobba.

Jag och gubben (blir 40 om nåt år hehe) som har turen att inte ha tummen mitt i handen. Då hade det här aldrig gått att genomföra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar