lördag 8 november 2014

Ingen vill veta


Det var ju inte så farligt.
Eller det var inte alls någonting.
Åkte till badhuset på simskola och hade inte rakat benen.
VALDE att inte raka benen. (orkade bara inte)
För vem bryr sig?
Ingen.
För ingen såg. (vem har liksom näsan nere vid mina vader?)
Antar jag.
Å skulle någon se, så vad då? (de kanske skulle tänka - kan hon kan jag)
Spela roll.
Rätt skönt, eller himla skönt att man kan släppa sånt där..
...tänk om jag vågat när jag var yngre!
Vad mycket jobb man sluppit då.
Inte bara själva rakning och all fixning runt omkring...
...utan allt oroande vad folk tycker och tänker om en.
De bryr sig inte!
Ingen vill veta var du köpt din tröja och ingen vill veta om du rakat, vaxat eller struntat fullkomligt i dina ben innan du hoppar i vattnet.
Vad skönt att jag till slut kunde inse det!
Tror många skulle må mycket bättre om de insåg att de inte måste göra sig till så förbannat.


1 kommentar:

  1. Mer osminkat bortom den rosa fasaden. Tänk om man vågade lite mer till mans. Att lägga ut en godmorgonbild på sig själv i bloggen tex

    SvaraRadera