fredag 31 oktober 2014

Stark och motiverad


Att vara stark är inte enbart en fråga om att orka lyfta tunga stänger och vikter på gymmet, eller att bära en möbel tre trappor upp. Det handlar om hur du tar dig an och klarar din vardag. Tänk positiva tankar och sikta mot månen och jadda jadda. För att nå dit måste det finnas en struktur och planering och samtidigt en  meningsfullhet och tillräcklig men realistisk grad av utmaning. Annars blir det lite svårt att sikta och komma någon vart man vill. 

Om ca 2,5 år ska jag ha min skylt på en dörr där det står "leg. arbetsterapeut". Då ska jag hjälpa till med den här strukturen som kanske saknas. Öppna dörrar för möjligheter som först verkade obefintliga. Hjälpa till med att locka fram olika människors unika förmågor och förutsättningar. Göra andra människor starka och kunna utvecklas. 
Men tills dess får jag nog försöka nöja mig med att vara stark bland vikterna på gymmet. Motivationen där är det ofta upp och ibland ner med och ett helt annat kapitel. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar