fredag 31 oktober 2014

En grön drink eller två


Tänk om man kunde starta varje morgon på en solvarm altan med en grön drink i handen. Men en kaffe på språng i ett halvmörkt kök får väl funka den här årstiden antar jag.

Får ta min gröna drink på eftermiddagarna (och kanske någon till på kvällen istället). När skåpsdörrar öppnas och magar kurrar nyss hemkomna från jobb och skola eller träning. Det är effektivt som sjutton mot alla slags former av "handen i kakburken" syndromet. 

Mina gröna drinkar kan innehålla en eller flera saker. Men de saker jag hittills testat är:
Vetegräs - skapar ett basiskt ph, bra för immunförsvaret
Chlorella - rensar ut tungmetaller o annat dumt
Spirulina - stärkande effekt på snälla bakterier i magen
Nässelpulver - bra mot mycket; högt blodtryck, infektioner, munsår m.m.
Hemp protein - gott om du vill undvika sötsliskiga varianter av proteinpulver
Nyponpulver - du slipper den gigantiska mängd socker som vanligt nyponpulver har!
Camu camu - 60 ggr så mycket C-vitamin som i apelsin, förhindrar virusinfektioner
Chaga - hälsobringande egenskaper

Jag brukar handla från Grön Gåva. Alltid nöjd med deras leveranser och produkter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar