fredag 5 december 2014

Fel ände

Det var ju det här jag skulle göra... blev EN *fniss
(ska pyssla mer när tentan och kompletteringar är över)


Allting har en ände men korven den har två. Och jag har nog lyckats börja i fel. Tror jag. Tänkte att det skulle vara skönt att få kompletteringsuppgifterna (för missad workshop och seminarie) undanstökade. Men även om tanken är god så är det nog smartare att plugga till tentan och ta det andra sen. 

Tror förresten att det spökar. Jag tog mig i kragen och grabbade tag i den tjocka engelska kursboken som jag tänkt vänta med... Den låg uppslagen under en annan bok. Läste ett par sidor. Såg sen att det var "fel" kapitel och inget vi ska ha på tentan. Men det läskiga var att det handlade om de frågor jag igår funderade på att ta upp på måndagens redovisning.
1. Jag har inte läst den uppslagna sidan eller sidorna i närheten innan.
2. Sidorna kan inte ha bläddrats av sig själv då en annan bok låg ovanpå.
3. Senast jag tittade i den var jag längre bak i boken och nosade där jag borde.
4. Vad är oddsen att det skulle ha relevans och substans till vad jag tänkt på igår?
Vågade knappt vända mig om där jag satt i mörkret!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar